Tips Optimum Keywords Didalam Entry atau Artikel

Tips Optimum Keywords Didalam Entry atau Artikel -
Optimum Keywords Didalam Entry atau Artikel | Di dalam artikel aku yang bertajuk 10 Tips Optimumkan SEO Blog, aku ada cerita pasal keywords harus diletakkan di tempay yang betul agar entry kita dioptimumkan untuk mesra enjin carian. Jadi kita sudah cari keywords untuk artikel kita. Sekarang masanya untuk kita perah sedikit idea untuk penulisan artikel kita pula.

Sebenarnya teknik ini termasuk di dalam SEO-On Page. Penting untuk kita mengoptimumkan keywords di dalam entry, agar mendapat posisi yang baik di SERP.

Optimum Keywords Didalam Entry atau Artikel

Tips Optimumkan Keywords Didalam Entry atau Artikel.


1. Tajuk entry harus diletakkan keywords yang hendak digunakan.

2. Keywords perlu diletakkan di awal perenggan dan diakhir perenggan. Pada perenggan pertama sekurang-kurangnya ada 3 keywords yang relevan dengan ayat penulisan kita. Pada 50-100 perkataan pertama perlu ada keywords.

3. Guna tag heading, dimana keywords dimasukkan kedalam tag heading. 
Contoh penggunaan tag heading : <h3>tips optimum keywords<h3>
4. Penggunaan keywords di dalam entry kita juga perlu seimbang dan relevan dengan jalan penceritaan. Jangan main letak sembarangan. Nanti akan dianggap SPAM. Dan mungkin akan menggangu tumpuan pembaca. Jadi adalah lebih baik kita semak Keywords Density di dalam entry kita itu. Yang dibenarkan adalah 2.0 – 5.5 % keyword density sahaja, dengan tidak melebihi 3oo patah perkataan.. Jangan lebih Nanti di anggap SPAM oleh enjin carian. Bersambung di dalam entry aku akan datang.

5. Pastikan ada gambar di dalam entry dengan memasukkan keyword pada ‘ALT attribute’.

6. Pastikan Keywords juga di masukkan ke dalam Meta Descrition.

Anda baru saja membaca artikel yang dikategori Blogging | Teknik SEO dengan tajuknya Tips Optimum Keywords Didalam Entry atau Artikel. Jika entry ini sangat berguna bagi anda, sila like okey...By : Malaya SEO
Ditulis oleh: Unknown - Khamis, 1 Ogos 2013

Belum ada komen untuk "Tips Optimum Keywords Didalam Entry atau Artikel"

Catat Ulasan