Apa Itu SEO?

Apa Itu SEO? -

SEO dan blog bagai isi dengan kuku. SEO mungkin tidak asing digunakan oleh blogger otai. Bagi kepada yang baru mengenal dunia blogging mungkin agak janggal. Apa itu SEO?

Namum jika ingin pergi jauh di dalam dunia blogging ini. Walaupun baru kenal blog, kita haruslah belajar serba sedikit teknik SEO, jika ingin lebih serius dengan blog kita.

Apa Itu SEO?


Maksud SEO?

SEO adalah singkatan bagi akronim Search Engine Optimization (Mengoptimunkan Enjin Carian).
S = Search (Cari/Carian), E = Engine (Enjin), O = Optimization (Mengoptimumkan)

daripada maksud SEO diatas, kita sudah boleh agak apa fungsi SEO ini. Dengan teknik SEO yang betul kita akan kuasai enjin carian.

Jadi adalah penting untuk kita terapkan SEO di dalam blog kita agar segala isi atau entry di dalam blog akan terpapar di enjin carian Google.

Dan sudah tentu keutamaan teknik SEO adalah untuk menarik trafik atau pengunjung ke blog kita. Dan daripada trafik yang mencurah barulah kita akan mendapat keuntungan melalui iklan CPC atau CPM.

Apalah guna blog kita jika tiada trafik atau pengunjung. Jadi tunggu pelajaran selanjutnya untuk kita optimunkan blog kita untuk menarik trafik.

Ingat SEO, Ingat Trafik, Ingat Duit
Anda baru saja membaca artikel yang dikategori Blogging | General | Teknik SEO dengan tajuknya Apa Itu SEO?. Jika entry ini sangat berguna bagi anda, sila like okey...By : Malaya SEO
Ditulis oleh: Unknown - Isnin, 22 Julai 2013

Belum ada komen untuk "Apa Itu SEO?"

Catat Ulasan