Melayu Boleh

Melayu Boleh -
Melayu Boleh - Pada hari ini orang Melayu boleh bersorak gembira kerana sudah bebas dari cengkaman penjajah. Tiada mereka ini masakan kita orang Melayu boleh hidup aman seperti hari ini. Terima kasih kepada pejuang-pejuang tanahair yang sanggup berkorban apa saja demi Tanah Melayu

anak melayu boleh

Sejarah yang amat panjang sebelum kita merdeka. Terlalu perit untuk dikenang kisah orang dulu-dulu hidup di bawah penjajah. Dari zaman Portugis, Belanda, British, Jepun dan Komunis terpalit kisah duka, orang-orang Melayu boleh diperkotak-katikan sesuka hati. Padahal ini tanahair kita, tetapi kita dijadikan anak tiri dibumi sendiri.

Jika nak di ungkit kisah lama perjuangan pahlawan Melayu boleh berderau darah aku ini. Mana taknya, ada pahlawan yang dianggap pemberontak. Sedangkan mereka berjuang untuk bebaskan Tanah Melayu daripada penjajah. Sejarah yang ditulis oleh penjajah ini langsung tak boleh pakai.

Anak-anak Melayu boleh menikmati kemakmuran Negara hari ini adalah hasil daripada perjuangan pahlawan Melayu yang hebat. Jadi marilah kita mengenang jasa pahlawan-pahalawan Melayu yang gagah perkasa ini seperti Tok Janggut, Tok Gajah, Mat Kilau, Dol Said, Dato’ Bahaman, Mat Salleh, Yamtuan Antah, Rentap, Haji Abdul Rahman Limbong, Dato Maharaja Lela dan ramai lagi pahlawan-pahlawan Melayu yang terbilang.

pejuang tanah melayu

Itu kisah pahlawan zaman belum kemerdekaan. Tapi tahun 2013, kita dikejutkan oleh insiden pencerobohan di Lahad Datu. Yang mana pahlawan-pahlawan kita pergi ke perbatasan untuk berjuang, demi menjaga keamanan Negara kita. Malah ada yang turut terkorban, seramai 9 orang pahlawan Negara telah gugur di medan perang.

Negara, demi menjaga keamanan Malaysia tercinta. Tapi sekarang belum ada perang, macam mana saya hendak menbantu?

Tabung Rayuan Hari Pahlawan

Tak susah jika kita ada sedikit kemampuan, ringan-ringankanlah tangan menderma kepada Tabung Rayuan Hari Pahlawan. Kutipan dibuka sehingga 24 Ogos 2013.


Sekurang-kurangnya anak-anak Melayu boleh mengenang jasa pahlawan-pahlawan yang berkorban untuk keamanan Malaysia.
Anda baru saja membaca artikel yang dikategori Jurnal dengan tajuknya Melayu Boleh. Jika entry ini sangat berguna bagi anda, sila like okey...By : Malaya SEO
Ditulis oleh: Unknown - Ahad, 4 Ogos 2013

9 komen untuk "Melayu Boleh"

  1. salute untuk pejuang melayu boleh heh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga Pejuang Melayu akan terus dikenang jasa mereka

      Padam
  2. Assalamualaikum. good luck ya. hehhee :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya tak join pun kontest SEO tue...artikel ini hanya sebagai tanda semangat untuk sama2 menjernihkan keyword 'Melayu Boleh'

      Padam
  3. Selamat maju jaya melayuuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih...semoga kita semua terus maju jaya

      Padam
  4. semoga berjaya.. blog baru ini. hehe :) Gosip Artis Malaysia

    BalasPadam