Cara Meningkatkan Trafik Blog Untuk Newbies

Cara Meningkatkan Trafik Blog Untuk Newbies -
Trafik amat penting untuk sebuah blog. Trafik yang tinggi akan menjana wang untuk kita melalui iklan-iklan yang dipaparkan. Jadi ingat trafik, ingat duit. Sebenarnya apa yang kita pelajari dalam teknik SEO tujuannya memang untuk meningkatkan trafik blog kita secara organik di enjin cari. Jadi sebab itulah penting untuk kita mendapatan SERP yang baik di enjin cari. Barulah trafik blog kita masyuk. Namum semua itu masih tidak cukupkan, kita akan tercari-cari tips untuk meningkatkan trafik blog kita.

Cara Meningkatkan Trafik Blog Untuk Newbies

Nasihat aku disini, untuk berjaya dalam berblogging, kita kena sabar. Jika blog kita masih baru, trafik masuk ke blog kita mungkin amat sedikit, kita jangan cepat putus asa kerana semua blog yang baru bermula memang macam itu. Ia akan ambil masa untuk trafik kita betul-betul stabil, itupun bergantung kepada usaha kita.

Seperti aku cakap dari awal tadi, semua teknik ini sudah aku ceritakan didalam artikel-artikel yang berkaitan dengan teknik SEO. Kiranya Tips kali ini cuma kelas ulangkaji.


Cara Meningkatkan Trafik Blog Untuk Newbies


1. Guna keyword yang mesra SEO dan tajuk yang WOW!
Cari keyword mengikut trending di enjin carian. Guna keyword yang banyak dicari tetapi kita ubha keyword itu menjadi sedikit nakal untuk menarik perhatian.

Tajuk artikel kita juga perlu WOW! buat orang tertarik unutk klik dan baca. Tapi isi kandungan artikelnya juga mesti WOW! biar pembaca puas hati baca artikel kita.


2. Blogwalking
Blogwalking adalah kita melawat ke blog lain, dan tinggalkan link kita diblog mereka. Dengan harapan mereka akan membalas kunjungan kita. Dengan cara ini kita dapat eratkan silaturahim, dan menambah kenalan dengan blogger lain. Cara ini sama macam kita hendak dapatkan backlink.


3.Ping di Group Facebook dan Google+
Anda boleh search di facebook dan Google+, ada banyak group khas untuk blogger ping entry. kongsikan artikel terbaru anda disana, dengan cara ini juga dapat menarik trafik ke blog kita.


4. Ping Artikel di laman Aggregator
Ramai blogger yang guna cara ini. Blogger yang famous pun ada yang guna. Antara laman aggregator local adalah:-
ping busuk.org
kartikel.com
blogged.my
pinje.org
carimember.com

5. Buat artikel yang menarik dan berguna
Di dalam dunia blogging artikel yang baik sangatlah ditekankan. Jadi buatlah artikel yang menarik dan bermanfaat kepada pembaca. dengan ini pembaca kita akan terus setia dengan blog kita, mungkin akan jadi peminat setia nanti.


Aku rasa cukup dahulu tips untuk mencari trafik untuk newbies ini, kalau beri banyak sangat tips nanti tak larat nak ikut pulak nanti.
Anda baru saja membaca artikel yang dikategori Blogging | Tips Panduan dengan tajuknya Cara Meningkatkan Trafik Blog Untuk Newbies. Jika entry ini sangat berguna bagi anda, sila like okey...By : Malaya SEO
Ditulis oleh: Unknown - Sabtu, 17 Ogos 2013

1 Komen untuk "Cara Meningkatkan Trafik Blog Untuk Newbies"

  1. kalau ada fan page fb yang banyak bilanggan penglike nya...boleh up traffic jugak tuh..

    BalasPadam