Cara mendapatkan Backlink Dari Dummy Blog

Cara mendapatkan Backlink Dari Dummy Blog -
Cara mendapatkan backlink dari dummy blog adalah salah satu kaedah di dalam artikel cara mendapatkan backlinks berkualiti. Salah satu kaedah atau trick sebenarnya untuk menpertingkatkan SEO blog kita.


Kaedah ini memang mudah dan sudah confirm kita akan dapat backlinks dan kekal untuk selama-lamanya. Kerana dummy blog itu adalah milik kita sendiri.

Dummy Blog adalah blog yang kita buat sendiri dan dipasangkan link menuju ke blog utama kita. Apa penting adalah dummy blog kita juga di indek oleh Googlebot.

Nampak senang tapi sebenarnya kaedah ini memerlukan kita luangkan masa yang banyak, untuk fokus. Aku sendiri pun belum lagi mampu buat dummy blog ini.


Cara-cara membuat Dummy Blog

1. Buat sekitar 10 hingga 50 dummy blog. Boleh menggunakan pelbagai platform blogging atau web 2.0. Contohnya blogger, wordpress, weebly, page4.me, livejournal, blogetery, blogsome, edublogs, blog.com, tumblr, yahoo plus, typepad dan banyak lagi.

2. Masukkan sekurang-kurangnya 10 artikel untuk setiap dummy blog.

3. Selepas itu kita letakkan backlink yang menuju ke blog utama kita pada sidebar.

4. Dan selepas itu, kita carikan pula backlink untuk dummy blog kita tadi, paling kurang carilah dalam 50 backlinks.

5. Selepas itu kita boleh mula bina rantaian pula, sesama dummy blog untuk mengukuhkan lagi ikatan backlinks, atau lebih dikenali Linkwheel. Contohnya seperti gambarajah dibawah :


Pesan aku kepada yang mahu bina dummy blog ini, buatlah perlahan-lahan dan fokus. Ia mungkin akan memakan masa yang agak lama, tetapi ia adalah berbaloi.


Anda baru saja membaca artikel yang dikategori Blogging | Teknik SEO dengan tajuknya Cara mendapatkan Backlink Dari Dummy Blog. Jika entry ini sangat berguna bagi anda, sila like okey...By : Malaya SEO
Ditulis oleh: Unknown - Isnin, 5 Ogos 2013

1 Komen untuk "Cara mendapatkan Backlink Dari Dummy Blog"

  1. Apa itu tidak apa-apa gan?
    takutnya dianggap SPAM sama google

    BalasPadam