Tembak, Menembak Dan Ditembak

Tembak, Menembak Dan Ditembak -
Tembak, Menembak Dan Ditembak - Saban hari masuk berita keluar surat khabar 'Kes Tembakan'. Semakin menjadi-jadi pula kes jenayah tembak menembak di Malaysia sekarang. Apakah status keselamatan rakyat jelata? Bolehkah PDRM memberi jaminan bahawa kita takkan ditembak?

kes tembakan di malaysia

Statement aku dekat atas tadi bukan untuk menpelekehkan kerja PDRM, tetapi sebagai rakyat jelata yang ingin hidup aman damai tak bolehkah kita bertanya soal keselamatan diri dan keluarga kita. Aku cukup berterima kasih kepada pihak PDRM yang sentiasa menjaga keamanan negara kita. Dalam berita ada sebut, kawalan disempadan negara kini kian diperhebatkan.

Persoalan yang sering bermain difikiran aku adalah mengapa kes tembakan ini berlaku? Apa puncanya? sebabnya hampir setiap hari ada kes tembakan berlaku. Sehinggakan aku bertanya dalam hati "esok siapa pula yang akan kena tembak?"

Siapa sebenarnya yang menembak ini? Siapakah mereka disebalik semua kekalutan yang membuat rakyat Malaysia gusar. Pada aku mereka bukan sekadar suka-suka hendak menembak orang. Mereka ada motif dan mungkin juga ada sindiket terancang. Mungkin juga ada sindiket pembunuh upahan, seperti laporan berita beberapa hari lepas upah untuk membunuh cuma RM1000 sahaja. Kau benci orang itu, upah sahaja orang untuk bunuh dia. Settle.

Jika benar ada sindiket ini. Bermakna sesiapa sahaja boleh ditembak. Jika kau tak suka orang itu, kau upah orang untuk tembak dia. Jadi sesiapa sahaja boleh menjadi mangsa kes tembakan sekarang ini. Mungkin kegiatan seperti ini didalangi kumpulan kongsi gelap, ada logiknya.

Semoga keadaan ini tidak terus berlarutan. Risau memikirkan keselamatan negara yang kucar kacir. Dan bagi aku tak usahlah kita hendak berpolitik pula didalam kes sebegini. Biar pihak yang bertanggungjawab jalankan tugas mereka. Biar mereka tangani kes tembakan ini sewajarmya.


Anda baru saja membaca artikel yang dikategori Jurnal dengan tajuknya Tembak, Menembak Dan Ditembak. Jika entry ini sangat berguna bagi anda, sila like okey...By : Malaya SEO
Ditulis oleh: Unknown - Khamis, 15 Ogos 2013

Belum ada komen untuk "Tembak, Menembak Dan Ditembak"

Catat Ulasan