Bagaimana Menjadi Blogger Super Hebat

Bagaimana Menjadi Blogger Super Hebat -
Kita semua mahu menjadi yang terhebat. Kita mahu jadi hebat di dalam setiap bidang yang kita ceburi. Begitu juga mereka yang berminat di dalam dunia blogging. Sudah tentulah kita mahu blog kita jadi yang terhebat. Tapi hebat yang macam mana kita mahukan?


Bagi kita yang masih baru ada blog ini. Sudah pastinya kita ada idola kita sendiri. Kita mahu jadi hebat macam dia tu, mahu jadi hebat macam dia ni. Tapi pernahkah kita terfikir bagaimana caranya menjadi blogger yang hebat?

Pastinya kita tercari-cari tip dan petua daripada orang-orang lama di dalam dunia blogging. Tapi bagi aku, untuk menjadi blogger yang hebat, kita kena ada tujuan utama kita buat blog. Tanya diri sendiri, mengapa aku buat blog? Untuk menjana wang secara online kah? Untuk jadi popular seperti Hanis Zalikha kah?

Hebatnya seseorang blogger itu ada pelbagai. Mereka hebat dengan cara dan kelebihan diri masing-masing. Ada yang hebat dengan teknik SEO. Ada yang hebat dengan personalitinya. Ada blogger yang hebat dengan penulisannya. Malah tak kurang juga yang hebat dengan blackhat..hehehe...

Pendapat aku secara peribadi, untuk menjadi blogger yang hebat, super hebat, kita perlu ada skill penulisan yang bagus, disamping penerapan teknik SEO. Sebab blog ialah tempat kita berkongsi artikel. Namum ada juga blog yang hebat tapi penulisannya ringkas dan bersahaja, dan dia lebih menekankan kepada gambar seperti Blog Serius. Jadi untuk menilai bagaimanakah caranya untuk jadi blogger terhebat, sangat subjektif sebenarnya, ia bergantung kepada diri masing-masing.

Cuma kadang-kadang mereka yang masih baru berjinak-jinak dengan blog, mereka anggap dengan berblogging mereka akan boleh buat duit dengan mudah. Goyang kaki je. Itu silapnya, untuk menjadi blogger hebat, kita kena usaha. usaha untuk belajar teknik penulisan yang baik. Belajar teknik SEO yang berkesan. Kita belajar untuk setting coding html secara asas pun sudah cukup. Kita kena usaha cari backlink secara manual. Usaha tanpa jemu blogwalking dari satu blog ke blog yang lain, sambil mencari trafik dan backlinks mungkin kita akan jumpa sahabat blogger pula nanti.

Jadi untuk jadi blogger yang super hebat. kita kena rajin usaha. Jangan lupa solat dan doa sekali tau...Hehehehe
Anda baru saja membaca artikel yang dikategori Blogging | Jurnal dengan tajuknya Bagaimana Menjadi Blogger Super Hebat. Jika entry ini sangat berguna bagi anda, sila like okey...By : Malaya SEO
Ditulis oleh: Unknown - Khamis, 15 Ogos 2013

Belum ada komen untuk "Bagaimana Menjadi Blogger Super Hebat"

Catat Ulasan