Tips Panduan Sebelum Mendapatkan Komen Backlink

Tips Panduan Sebelum Mendapatkan Komen Backlink -
Kita sudah belajar cara mendapatkan backlink dari blog DoFollow. Namum ada syarat yang perlu kita ikut sebelum membuat komen untuk mendapatkan backlink. Ada syarat pula, susahlah? Sebenarnaya syarat ini untuk memudahkan kita mencari backlinks nanti, supaya kita tidak tersilap dan melakukan kerja sia-sia. Sudah penat-penat buat komen tapi satu hara backlink pun tak dapat. jadi jom kita sambung belajar sikit lagi.

Tips Panduan Sebelum Mendapatkan Komen Backlink

1. Pilih Blog Yang Benarkan Kita komen.
Cuba cari blog yang auto comment approval, diaman blog tersebut menbenarkan komen kita diterima terus secara automatik.

2. Baca artikel dekat blog sebelum komen.
Janganlah kita terlalku mengejar backlink, shingga artikel puntak dibaca, main belasah je bagi komen. Seeloknya kita baca dan faham apa yang ditulis, cuba beerikan komen yang berkaitan atau bertanya barulah komen kita itu dihargai.

3. Cuba cari keyword di dalam blog kita kunjungi. Selalunya keyword ini berada dalam title tag dan di'blod'kan didalam artikel.

4. Buat komen dengan meletakkan keywords berkaitan artikel blog tersebut. Dengan cara ini komen kita pun akan cepat diapprove oleh tuan punya blog.

5. Komen di post yang baru update oleh tuna punya blog. Mengapa? sebab blog yang baru update belum di index oleh robot enjin carian. Kita lagi beruntung jika blog itu lamabt diindex, kerana link yang kita komen itu akan di index bersama artikel tadi. Jika kita lambat, mungkin link kita tidak akan di index.

Jadi amalkan setiap langkah ini sebelum mendapatkan backlink dari blog DoFollow, supaya kerja kita tidak sia-sia dan yang penting kita mendpat backlink yang berkualiti.
Anda baru saja membaca artikel yang dikategori Blogging | Tips Panduan dengan tajuknya Tips Panduan Sebelum Mendapatkan Komen Backlink. Jika entry ini sangat berguna bagi anda, sila like okey...By : Malaya SEO
Ditulis oleh: Unknown - Isnin, 19 Ogos 2013

2 komen untuk "Tips Panduan Sebelum Mendapatkan Komen Backlink"

  1. Thank you so much MalaySeo ;)
    Artikelnya sangat berkualitas banget :D

    BalasPadam
  2. Seo itu penting. .namun sukar bagi blogger baru macam ana. .nim nak belajar pasal backlink pula. .

    BalasPadam